Skæring Skoles Støtteforening

Skæring Skoles Støtteforening blev stiftet i 2018 med det formål at støtte skolens elever med penge til deres egne ideer til projekter, begivenheder eller ting, som på en eller anden måde er til glæde og gavn for skolen.

Stor flok elever gående på sti gennem de grønne områder under Skæring Skoleløb 2019

Pengene kommer primært fra et løb

Skæring Skoleløb skal normalt foregå inden påske. Elevrådet fik ideen til sponsorløbet i 2018, og forældre kan sponsorere løbere med et lille beløb pr. kilometer eller runde. Alle skolens elever er med, og ja, man må gerne gå.

Der kan også komme penge i kassen fra eksterne samarbejdspartnere i form af sponsorater eller donationer eller via ansøgninger.

Skolens elever kan søge midler fra støtteforeningen via et ansøgningsskema.

I 2022 blev Skæring Skoleløb holdt i samarbejde med Royal Run, og halvdelen af donationerne gik til en indsamling til ukrainske flygtninge.

Støtteforeningen er forankret i skolebestyrelsen.

Sidst opdateret: 9. december 2023